Hoe werkt het 24 Uurs Zorgloket?


hoe-

Aanpak

Direct vanaf het moment dat we een aanvraag krijgen, bespreken we met de klant wat de specifieke wensen of eisen zijn. Op basis hiervan zullen wij in ons bestand een zo goed mogelijke selectie van de juiste verzorgster maken.

Lees verder »

Inschrijfformulier

Tijdens een vrijblijvend intakegesprek met de aanvrager neemt onze zorgcoördinator alle relevante gegevens met u door om de gewenste zorg op maat te kunnen aanbieden.

Lees verder »

Zorgindicatie (CIZ)

Wanneer u of een van uw naasten zorg nodig heeft dan moet er eerst vastgesteld worden welke zorg men nodig heeft en wat de hoeveelheid van deze zorg dient te zijn. Dit staat beschreven in de zorgindicatie. Deze zorgindicatie wordt vastgesteld door het CIZ (Centrum Indicatie Zorg). Hier wordt beschreven hoe u een zorgindicatie kunt aanvragen bij het CIZ. 

Lees verder »

Het persoonsgebonden budget (PGB)

Wanneer u of iemand in uw omgeving 24 uur per dag zorg  en/of toezicht nodig heeft, bent u daar in Nederland voor verzekerd van uit de Wet langdurige zorg (W.l.z.). U kunt de benodigde zorg verkrijgen via een zorginstelling. Dit bestaat bijvoorbeeld uit thuiszorg of opname in een verzorgingstehuis. Dit noemen we ‘zorg in natura’. Echter bestaat er ook het Persoonsgebonden budget (ook wel PGB genoemd). Met dit budget kunt u zelf bij een zorgverlener, de benodigde zorg inkopen.

Lees verder »

Taal

We kunnen ons voorstellen dat u zich afvraagt hoe de communicatie gaat verlopen tussen de klant en onze medewerkers. Hiervoor hebben wij een pakket samengesteld.

Lees verder »