Inwonende zorgverlener

24 Uurszorgloket biedt een uniek concept voor mensen die niet meer voor zichzelf kunnen zorgen maar toch thuis willen blijven wonen: inwonende zorg, waarbij een vaste zorgverlener zich volledig richt op het welzijn en de zorgbehoeften van u of uw dierbare. Met onze inwonende zorgverleners verzekeren we niet alleen warme en kwalitatieve zorg, maar verlichten we ook de mensen die dicht bij de cliënt staan. Dit betekent dat familieleden, mantelzorgers en geliefden de vrijheid krijgen om te genieten van de kostbare momenten met hun dierbare, terwijl de zorgverleners verantwoordelijkheid dragen voor het welzijn en de zorgbehoeften van onze cliënten. Ontdek hoe 24 Uurszorgloket jou of jouw naaste kan ondersteunen.

Wie zijn de inwonende zorgverleners?

U vraagt zich wellicht af wie deze zorgverleners zijn en waar zij vandaan komen. Bij 24 Uurszorgloket werken wij samen met diverse partners uit landen zoals Polen, Portugal en Slowakije. Het merendeel van onze zorgverleners is dan ook afkomstig uit deze landen. Wanneer er bij ons een zorgvraag binnenkomt, zetten wij deze uit bij onze partners. Zij gaan vervolgens op zoek naar een zorgverlener die past bij de specifieke situatie, altijd in nauwe samenwerking met de zorgbehoevende en/of hun familie.

Wanneer er een passende zorgverlener is gevonden, zal deze komen inwonen bij u of uw dierbare. De zorgverlener zal ondersteuning en begeleiding bieden bij algemene dagelijkse levensverrichtingen. De cliënt met een hulpvraag is kwetsbaar, daar houden wij rekening mee. Om de zorgverlener daar goed op voor te bereiden, bieden wij een tweedaagse introductietraining.

Lees hier verder voor meer informatie over die introductietraining

Werkzaamheden bij inwonende zorg

Zoals hierboven aangegeven ondersteunen en begeleiden de inwonende zorgverleners bij algemene dagelijkse levensverrichtingen. Tot de algemene dagelijkse levensverrichtingen behoren werkzaamheden als opstaan, aan- en uitkleden, boodschappen doen, het maken van uitstapjes, samen eten en het huishouden. Wanneer voorbehouden- en risicovolle handelingen noodzakelijk zijn, dan dient hiervoor de thuiszorg ingeschakeld te worden.

Waarom een zorgverlener via 24 Uurszorgloket?

Er zijn diverse redenen om te kiezen voor een inwonende zorgverlener via 24 Uurszorgloket. De belangrijkste reden is de authentieke toewijding van de zorgverleners, die vaak zijn opgegroeid in culturen waar zorg voor familie en naasten centraal staat. Daardoor beschikken zij over een zorgend en warm karakter.

Nog een belangrijke reden is dat deze manier van inwonende zorg te betalen is vanuit het persoonsgebonden budget. Dit is een budget waarmee u zelf uw zorg kunt inkopen bij een zorgverlener naar keuze. Of u in aanmerking komt voor een PGB en hoe u deze kunt aanvragen, leest u op onze pagina over het PGB.

Waar komen de inwonende zorgverleners vandaan?

24 Uurszorgloket werkt samen met opgeleiden en ervaren zorgverleners uit omringende EU-landen, zoals Portugal, Polen en Slowakije. Ze hebben de vereiste vaardigheden om goed met de cliënt te kunnen communiceren en professionele zorg te bieden. De zorgverleners spreken allemaal, naast Portugees, Pools of Slowaaks, basis Engels of basis Duits. En er zijn ook zorgverleners die ook nog andere talen machtig zijn, zoals bijvoorbeeld: Turks, Hindisch, Italiaans of Spaans.

De cliënt komt met ons in contact middels het intakegesprek, tijdens plaatsingen en evaluatie gesprekken. De zorgverleners leren wij kennen tijdens de trainingen, plaatsing en de evaluaties.

Een warm welkom

Wij vinden het belangrijk dat een zorgverlener warm wordt ontvangen. De cliënt met een hulpvraag is kwetsbaar, maar de zorgverlener bevindt zich ook in een kwetsbare situatie: de zorgverlener verlaat zijn vertrouwde woon- en leefomgeving om tijdelijk in een ander land te gaan wonen en werken.

Na een lange reis worden de zorgverleners opgevangen door het team van 24 Uurszorgloket. Bij ons op locatie ontmoeten de zorgverleners elkaar en kunnen ze elkaar beter leren kennen; het is altijd fijn om collega’s te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen. Op maandag komen de zorgverleners aan en van dinsdag tot donderdagochtend is de training, waarna ze persoonlijk door een medewerker van 24 Uurszorgloket gebracht en begeleid worden naar de cliënt. Lees hier meer informatie over de training. Of bekijk onderstaande video om te ontdekken hoe wij de zorgverleners klaarstomen om bij u of uw dierbare aan de slag te gaan!

Waarom is het belangrijk dat wij de inwonende zorgverleners persoonlijk leren kennen?

24 Uurszorgloket heeft na de intake een goed beeld van de zorgvraag, achtergrond en de persoonlijkheid van u of uw dierbare. Vanuit onze jarenlange ervaring hebben wij ondervonden dat het belangrijk is dat er een klik is tussen zorgverlener en een cliënt, hierdoor kan inwonende zorg een groot succes worden. Tijdens de training leren wij de zorgverleners beter kennen. Voordat de zorgverlener in training komt, heeft er al een screening plaatsgevonden. Toch zien wij dat je tijdens zo’n meerdaagse welkom cursus het karakter van de zorgverlener echt goed leert kennen. Dat geeft ons later weer de mogelijkheid om de zorgaanbieder van tips te voorzien wie er bij welke cliënt qua karakter goed past.

Contact

Wilt u meer weten over inwonende zorgverleners en de inwonende zorg aan huis of heeft u andere vragen? Neem dan gerust eens contact met ons op.