Langer thuis blijven wonen

24 uurs zorg in huis

Bij het 24 Uurszorgloket is de belangrijkste doelstelling om mensen langer thuis te laten blijven wonen. In de meeste gevallen komt dit de kwaliteit van leven ten goede. Wanneer mensen ouder worden of lijden aan een aandoening is zelfstandig thuis wonen in bepaalde gevallen niet meer mogelijk.

Omdat mensen het liefst zo lang mogelijk in hun eigen, vertrouwde omgeving blijven wonen, wordt vaak de hulp en zorg ingeschakeld van mantelzorgers. Langer thuis wonen wordt op die manier toch mogelijk. Deze oplossing is helaas niet altijd mogelijk. Bij het 24 Uurszorgloket bieden wij een passende en betaalbare oplossing voor dit probleem.

Langer thuis wonen dankzij het 24 Uurszorgloket

Het 24 Uurszorgloket bemiddeld bij 24 uurs zorg in huis. Ons doel is om iedereen zo lang mogelijk in zijn of haar eigen woning te kunnen laten wonen. Wij ontzorgen de directe omgeving zoveel mogelijk. Dit doen wij door het inzetten van een inwonende zorgverlener.

Vanuit deze gedachte is het 24 Uurszorgloket opgericht. Want wij zien dat de mensen steeds vaker behoefte heeft aan zorg en een bepaalde groep eenzaam is. Dat legt vaak grote druk op de directe familie; de vroeger zo normale oplossing om te gaan wonen in een bejaardenhuis of zorginstelling kan niet meer.

We zorgen ervoor dat mensen in hun eigen woning kunnen blijven wonen en daarbij de verzorging en aandacht krijgen die nodig is.

De bemiddeling bij 24 uurs zorg aan huis is gewoon betaalbaar en wordt eventueel geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit de middelen die de zorg daarvoor beschikbaar stelt door het persoons gebonden budget.

Wanneer 24 uurs zorg in huis?

U leest hier in welke gevallen wij zoal bemiddelen bij 24 uurs zorg in huis. Neem gerust eens contact op om meer informatie in te winnen over hoe wij te werk gaan en wat wij doen.

Meer over de zorgverleners

Wij vinden het belangrijk dat een zorgverlener – zeker als hij of zij voor de eerste keer naar NL komt – warm wordt ontvangen. De cliënt met een hulpvraag is kwetsbaar, daar houden wij rekening mee. De zorgverlener bevindt zich ook in een kwetsbare situatie: de zorgverlener verlaat zijn vertrouwde woon- en leefomgeving om tijdelijk in een ander land te gaan wonen bij zijn of haar nog onbekende cliënt en diens netwerk. Na een lange reis is het fijn dat je wordt opgevangen door een team wat voor jou klaar staat en je begeleid. Zorgverleners arriveren op maandag en hebben deze dag verder ‘vrij’ om te acclimatiseren en bij te komen van de reis die ze hebben afgelegd. Daarbij ontmoeten de zorgverleners elkaar en kunnen ze elkaar beter leren kennen; het is altijd fijn om collega’s te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Maandag komen de zorgverleners aan en van dinsdag tot donderdagochtend is de training, waarna ze persoonlijk door een medewerker van 24 Uurszorgloket gebracht en begeleid worden naar de cliënt.

Lees hier meer informatie over hoe wij de zorgverleners voorbereiden op het werken bij een cliënt

Lees hier meer informatie over de inwonende zorgverleners 

Contact opnemen

Meer weten over ouderenzorg of heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op. Wij denken graag met u mee en helpen u verder. Contact opnemen kan telefonisch via 0800-644 44 44 of stuur een e-mail naar info@24uurszorgloket.nl.

× Kan ik u helpen?