Proces tot zorg

Het proces voor zorg aan huis

U verwacht dat 24 uurszorg en een inwonende zorgverlener (zorg-au-pair) een passende oplossing voor u zou kunnen zijn. U bent door uw Mantelzorgmakelaar doorverwezen, getipt door een kennis of u heeft ons zelf gevonden via internet. Wij begrijpen dat u, ondanks de informatie die u al heeft gelezen, nog vragen heeft. Wij denken graag met u mee en beantwoorden uw vragen, ook denken wij graag mee indien een andere oplossing passender zou zijn. Wij begeleiden u in de aanvraag voor een indicatie en/of een persoonsgebonden budget (PGB). Onze klantcoördinatoren staan u graag te woord via 0800-6444444.

Gemiddeld duurt het twee tot drie weken tot de inwonende zorgverlener bij u in komt wonen. Het aanvragen van zorg is kosteloos: u betaalt pas wanneer de zorgverlener bij u in huis is!

Persoons gebonden budget

Heeft u of uw naasten 24 uur per dag zorg en/of toezicht nodig wegens ziekte, ouderdom of een handicap? Indien u of uw naasten dusdanig hulpbehoevend is dat 24 uur per dag zorg en/of blijvend toezicht noodzakelijk is, dan wordt uw zorg vergoed vanuit de Wet Langdurige Zorg (WLZ). U kunt ervoor kiezen deze zorg te laten regelen door het zorgkantoor (Zorg In Natura – ZIN) of u kiest ervoor om voor uzelf of uw naasten de voor u gewenste zorg zelf in te kopen (PGB).

Lees hier verder voor meer informatie 

Voor de plaatsing van de inwonende zorgverlener

Wij vinden het belangrijk dat een zorgverlener – zeker als hij of zij voor de eerste keer naar NL komt – kennis maakt met de Nederlandse cultuur en het wonen in Nederland. In dit gedeelte van de training komen de belangrijkste onderwerpen aanbod gerelateerd aan het leven in Nederland. Zo bespreken we onderwerpen als, wie te bellen in nood, hoe het openbaar vervoer werkt en hoe de gezondheidszorg werkt in Nederland. Daarnaast komen ook simpelere, voor ons heel vanzelfsprekende onderwerpen aan bod. Hoe scheiden wij afval in Nederland, bij welke winkels een zorgverlener terecht kan voor bepaalde producten en welke feestdagen er gevierd worden? Tevens worden er ook leuke feiten over Nederland benoemd om op deze manier de zorgverlener kennis te laten maken met Nederland en haar cultuur.

Lees meer over hoe wij de zorgverleners klaarstomen 

Plaatsing van de zorgverlener

Bij het 24 Uurszorgloket bemiddelen wij bij inwonende zorgverleners. Dit zijn zorgverleners die bij de zorgbehoevende komen inwonen en voorzien in inwonende zorg. Om u een beter beeld te geven van de zorgverleners die wij inzetten willen wij u graag meer vertellen over wie de zorgverleners zijn, waar zij vandaan komen & welke werkzaamheden zij verrichten.

Uiteraard begint de plaatsing met de kennismaking, wij worden altijd erg blij om te zien hoe open en welkom de zorgverleners worden ontvangen.

Vervolgens worden de contracten getekend: het contract voor het verlenen van de diensten en de gedragscodes. De formulieren krijgt u alvorens ook op uw mail toegestuurd zodat u deze alvast kan doorlezen.

Lees meer over de inwonende zorgverleners 

Plaatsing van de zorgverlener & daarna? 

De zorgverlener wordt geplaatst. Na de plaatsing is het altijd even wennen. Zowel voor de zorgverlener als voor de client. Na twee weken evalueren wij de eerste periode en bespreken we eventuele verbeterpunten. Vervolgens na drie maanden en dan ieder half jaar. Uiteraard kunt u tussen deze periodes door gewoon contact houden met uw klant coördinator.

Vrijblijvende afspraak

Tijdens deze afspraak geven wij u meer informatie met betrekking tot een inwonende zorgverlener. Samen bespreken wij wat de wensen, behoefte en verwachtingen zijn en beantwoorden wij uw vragen.

Neem contact met ons op