Onze werkwijze

24 uurszorg aan huis

Is zelfstandig thuis wonen geen optie meer? Of bent u de mogelijkheden om zo lang mogelijk veilig thuis te kunnen wonen aan het onderzoeken?
Dan kan een inwonende zorgverlener (zorg-au-pair) een goede oplossing voor u zijn. Gemiddeld duurt het twee tot drie weken tot de inwonende zorgverlener bij u in komt wonen. Het aanvragen van deze zorg brengt geen kosten met zich mee, u betaalt pas wanneer de zorgverlener bij u in huis is.

Wat vooraf gaat aan deze inzet leggen wij u hieronder uit, u kunt ook direct contact  met ons opnemen.

De 5 stappen naar zorg

1. Vrijblijvende afspraak

De juiste klik tussen zorgverlener en cliënt is erg belangrijk. Daarom hebben wij voor de inzet van een zorgverlener een intake gesprek. Tijdens dit gesprek bespreken wij samen wat de wensen, behoefte en verwachtingen zijn. De individuele wens van een cliënt staat centraal daarom samen stellen wij een zorgleefplan op.
Deze afspraak met ons kan snel plaatsvinden, vaak dezelfde week nog. Direct een afspraak plannen, maak deze hier

2. Een passende zorgverlener

Op het moment dat u akkoord geeft voor het zoeken naar de passende zorgverlener gaat de zorg adviseur samen met de zorgcoördinator de intake en het zorgplan in orde maken. Dit kan pas nadat de AVG (privacy verklaring) is ondertekend, deze verklaring beschermd uw persoonsgegevens.

De zorg coördinator wordt in het intake proces betrokken, zij staat in contact met de buitenlandse bureaus die de zorgverleners in dienst hebben.
Zowel in Nederland als in omringende EU-landen heeft het 24 Uurszorgloket een groot netwerk van samenwerkingspartners. Op deze manier kunnen wij voor u op zoek naar de meest geschikte zorgverlener.

Op het moment dat de zorg coördinator een cv ontvangt van de zorgverlener controleert zij de taal, beschikbaarheid, gestelde behoefte en wensen. Ze bespreekt met de zorgverlener of hij/zij past bij de zorgvraag. De uiteindelijke keuze van de zorgverlener wordt gemaakt door de familie, mantelzorgers en/of betrokkenen van de cliënt. Wij adviseren dan ook altijd om zelf ook kennis te maken met de zorgverlener doormiddel van (video)bellen.

3. De dag van plaatsing 

U heeft de zorgverlener gekozen en samen met u bespreken wij de gewenste dag en aankomst tijd. Zodra dit vast staat organiseren wij de reis naar de cliënt.
De zorgverlener zal samen met de zorg coördinator op de afgesproken dag en tijd bij de cliënt thuis zijn.
Uiteraard begint de plaatsing met de kennismaking, wij worden altijd erg blij om te zien hoe open en welkom de zorgverleners worden ontvangen.

Hierna worden de formulieren overhandigd en getekend. Dit bestaat uit de volgende formulieren;

4. Het insturen van de formulieren

Wanneer u de keuze maakt om met een CIZ indicatie zelf de zorg in te kopen komt u in aanraking met het begrip PGB. PGB aanvragen in 5 eenvoudige stappen! – 24 Uurs Zorgloket

Binnen één week na de plaatsing dient u de zorgovereenkomst en zorgbeschrijving in te sturen naar het zorgkantoor. Mocht u hierover nog vragen hebben of komt u er niet uit kunt u altijd contact opnemen met de zorg adviseur.

Heeft u wel al een indicatie maar nog geen PGB, wij ondersteunen u hier graag bij.

5. Evalueren

De zorg coördinator wordt na de plaatsing uw vaste contact persoon. U kunt met alle vragen betreffende de zorg, zorgverlener of werkzaamheden bij haar terecht. Na twee weken evalueren wij de eerste periode en bespreken we eventuele verbeterpunten. Vervolgens na drie maanden en dan ieder half jaar. Uiteraard kunt u tussen deze periodes door gewoon contact houden met uw zorg coördinator.

Contact van de zorgverleners 

De inwonende zorgverleners zijn in het bezit van Poolse of Portugese arbeidscontracten en voldoen aan de Poolse of Portugese wet- en belasting eisen. Ze zijn in loondienst bij het zorgbureau in Polen of Portugal. Ze zijn dus niet in dienst bij het 24 Uurszorgloket. Wij zijn slechts de bemiddelaar die ervoor zorgt dat u een geschikte zorgverlener krijgt.

Mocht er geen klik zijn tussen de zorgbehoevende en de zorgverlener dan zal het 24 Uurszorgloket, in opdracht van de werkgever, uiteraard kosteloos een andere inwonende zorgverlener verzorgen.

Contact over 24 uurszorg

24 uurszorg

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van 24 uurs zorg? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch via  0800-6444444,
het contactformulier of per e-mail via  info@24uurszorgloket.nl.