Onze werkwijze

Werkwijze inwonende zorg

Is zelfstandig thuis wonen geen optie meer? Of bent u de mogelijkheden om zo lang mogelijk veilig thuis te kunnen wonen aan het onderzoeken? Dan kan een inwonende zorgverlener (zorg-au-pair) via 24 Uurszorgloket een oplossing voor u zijn. Onze zorg wordt in de meeste gevallen volledig vergoed vanuit het PGB, ook het aanvragen van de zorg brengt geen kosten met zich mee.

Onze werkwijze leggen wij u hieronder stapsgewijs uit. U kunt ook direct contact met ons opnemen.

Onze stappen naar inwonende zorg

1. Vrijblijvende afspraak

De juiste klik tussen zorgverlener en cliënt is erg belangrijk, daarom maken we gebruik van een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken wij samen wat de wensen, behoeften en verwachtingen zijn. We komen eerst bij u thuis om te kijken of inwonende zorg past bij uw zorgvraag, tijdens dit gesprek zullen we ook precies uw zorgvraag in kaart brengen. Wat is de thuissituatie? Welke zorg heeft u nodig? Ook ontdekken we wie het persoon is achter de zorgvraag, we proberen u echt te leren kennen. Op basis van dit persoonlijke gesprek stellen we samen een zorg-leefplan op. Een afspraak maken is geheel vrijblijvend. We bekijken samen de mogelijkheden en zoeken uit of inwonende zorg bij uw situatie past. Wilt u direct een afspraak inplannen? Dat kan hier!

2. Op zoek naar een passende zorgverlener 

Zodra u de beslissing heeft genomen om voor inwonende zorg te kiezen, gaan onze zorgadviseur en zorgcoördinator aan de slag om te perfecte zorgverlener voor u te vinden. Dit proces begint pas na het ondertekenen van de AVG-verklaring, die uw privacy en persoonsgegevens beschermt.

Onze zorgcoördinator wordt betrokken in het intakeproces, zij onderhouden namelijk nauwe contacten met bureaus in het buitenland waar de zorgverleners vandaag komen. Wij hebben toegang tot een uitgebreid netwerk van samenwerkingspartners, zowel in Nederland als in omringde EU-landen. Hierdoor kunnen wij op zoek naar de zorgverlener die het beste past bij uw behoeften.

Bij elke potentiële match beoordeelt onze zorgcoördinator het cv van de zorgverlener, er wordt gekeken naar taalvaardigheid, beschikbaarheid, en de mate waarin de zorgverlener voldoet aan uw specifieke wensen en behoeften. Door middel van een gesprek met de zorgverlener wordt besproken of hij/zij past bij uw zorgvraag. Uiteindelijk ligt de keuze voor de zorgverlener bij u en uw dierbare. Wij adviseren dan ook altijd om zelf ook kennis te maken met de zorgverlener door te (video)bellen.

3. De dag van de plaatsing 

Nadat u uw zorgverlener heeft uitgekozen, bespreken de dag en het tijdstip van aankomst. Wanneer alles is vastgelegd, regelen wij de reis van de zorgverlener naar uw huis. Op de afgesproken dag verwelkomt u samen met onze zorgcoördinator de zorgverlener in uw huis. Dit is altijd een bijzonder moment, het is erg mooi om te zien hoe open en welkom de zorgverleners worden ontvangen.

Vervolgens is het tijd om de formulieren te ondertekenen. Dit gaat om de volgende formulieren:

  • Zorgovereenkomst & zorgbeschrijving
  • Contract met de zorginstelling
  • Gedragscode
  • Werkzaamhedenlijst

4. Het insturen van de formulieren

Wanneer u de keuze maakt om met een CIZ-indicatie zelf de zorg in te kopen komt u in aanraking met het begrip PGB. Lees daarover meer op de volgende pagina: PGB aanvragen in 5 eenvoudige stappen! Heeft u wel al een indicatie, maar nog geen PGB? Wij helpen u hier graag bij!

Binnen één week na de plaatsing dient u de zorgovereenkomst en zorgbeschrijving in te sturen naar het zorgkantoor. Mocht u hierover nog vragen hebben of komt u er niet uit, dan kunt u altijd contact opnemen met uw zorgadviseur.

5. Evalueren

Na de plaatsing van uw zorgverlener wordt onze zorgcoördinator uw persoonlijke aanspreekpunt. Zij staat altijd klaar om al uw vragen over de zorg, de zorgverlener of de dagelijkse werkzaamheden te beantwoorden.

Na twee weken plannen we een eerste evaluatie om samen te kijken hoe alles verloopt en waar er ruimte is voor verbetering. Deze evaluaties herhalen we na drie maanden en vervolgens elke zes maanden, om te zorgen dat de zorg altijd aansluit bij uw behoeften. Uiteraard kunt u tussen deze periodes door ook gewoon contact opnemen met uw zorgcoördinator voor vragen of ondersteuning.

Contact 

Wilt u meer weten over de mogelijkheden van inwonende zorg? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan telefonisch via 073 – 303 00 86, het contactformulier of per e-mail via info@24uurszorgloket.nl.

thuiszorg die telt