Onze werkwijze

24 uurszorg aan huis

24 uurszorg

U verwacht dat 24 uurszorg en een inwonende zorgverlener (zorg-au-pair) een passende oplossing voor u zou kunnen zijn. U bent door uw Mantelzorgmakelaar doorverwezen, getipt door een kennis of u heeft ons zelf gevonden via internet. Wij begrijpen dat u, ondanks de informatie die u al heeft gelezen, nog vragen heeft. Onze klantcoördinatoren denken met u mee en beantwoorden graag uw vragen, ook denken zij graag mee indien een andere oplossing passender zou zijn. Wij begeleiden u ook in de aanvraag voor een indicatie en/of een persoonsgebonden budget (PGB). Onze klantcoördinatoren staan u graag te woord via 0800-6444444.

Gemiddeld duurt het twee tot drie weken tot de inwonende zorgverlener bij u in komt wonen.
Het aanvragen van zorg is kosteloos: u betaalt pas wanneer de zorgverlener bij u in huis is!

Hoe gaan wij te werk bij de bemiddeling in 24 uurszorg? 

Vrijblijvende afspraak

Om een goede samenwerking met een inwonende zorgverlener te realiseren zijn er een aantal stappen die wij met u samen doorlopen. Dit begint met een vrijblijvend intakegesprek. Een afspraak met ons kan snel plaatsvinden, vaak dezelfde week nog. Tijdens deze afspraak geven wij u meer informatie met betrekking tot een inwonende zorgverlener. Samen bespreken wij wat de wensen, behoefte en verwachtingen zijn en beantwoorden wij uw vragen.

Op het moment dat u akkoord geeft voor het zoeken naar de passende zorgverlener gaat uw contactpersoon samen met de zorgcoördinator de intake en het zorgplan in orde maken. Dit kan pas nadat de AVG (privacy verklaring) is ondertekend. Deze verklaring beschermd uw persoonsgegevens.

De zorg coördinator wordt in het intake proces betrokken omdat zij in contact staat met de partner organisaties die de zorgverleners in dienst hebben. Sinds 2014 wordt het bestand van zorgverleners voor deze organisaties steeds groter. De zorg coördinator controleert de taal, beschikbaarheid, gestelde behoefte en wensen. Ze bespreekt met de zorgverlener of hij/zij past bij de zorgvraag. De uiteindelijke keuze van de zorgverlener wordt gemaakt door de familie, mantelzorgers en/of betrokkenen van de cliënt. Wij adviseren dan ook altijd om zelf ook kennis te maken met de zorgverlener doormiddel van (video)bellen.

Plaatsing van de zorgverlener

Uiteraard begint de plaatsing met de kennismaking, wij worden altijd erg blij om te zien hoe open en welkom de zorgverleners worden ontvangen.

Vervolgens worden de contracten getekend: het contract voor het verlenen van de diensten en de gedragscodes. De formulieren krijgt u alvorens ook op uw mail toegestuurd zodat u deze alvast kan doorlezen.

CIZ, PGB, zorgkantoor en gratis zorg?

Wanneer u de keuze maakt om met een CIZ indicatie zelf de zorg in te kopen komt u in aanraking met het begrip PGB. Het PGB, ofwel het persoons gebonden budget, geeft u de mogelijkheid zélf te beslissen wat voor soort zorg u wilt en wanneer. U kunt zich voorstellen dat dit keuze vrijheid geeft. Wanneer een CIZ indicatie al is toegekend kunnen wij u ondersteunen met het aanvragen van het PGB. Wist u dat vanaf een indicatie 5 de 24 uurszorg volledig te betalen is vanuit dit budget?

Wanneer het PGB rond is kunt u de facturen van de inwonende zorgverlener insturen naar het SVB (sociale verzekeringsbank). Het SVB betaald dit uit naar desbetreffende. Gelukkig hoeft u dit proces niet alleen te doen. Onze klant coördinatoren blijven op de hoogte van ontwikkelingen omtrent het PGB door met regelmaat trainingen hierin te volgen. Uw klant coördinator staat u bij met het begeleiden van alle stappen.

Hoe is de selectie zorgverleners?

Zowel in Nederland als in omringende EU-landen heeft het 24 Uurszorgloket een groot netwerk van samenwerkingspartners. Op deze manier kunnen wij voor u op zoek naar de meest geschikte zorgverlener. De basis van een goede zorgverlener begint bij een goede samenwerking tussen ons en de buitenlandse zorgbureaus.
Onze zorgcoördinatoren hebben bijna dagelijks contact met de bureaus in Portugal, Polen en Slowakije. Ook gaan wij minimaal twee keer per jaar bij elkaar op bezoek om de samenwerking en de ontwikkelingen te bespreken. De zorgcoördinatoren van 24UZL begeleiden de zorgverleners in opdracht van de partner zorgbureaus.

Het werven van zorgverleners met het juiste profiel en ervaring gebeurt op basis van een gedegen selectie en screening. Wij informeren u graag over hun vaardigheden, persoonlijkheid, motivatie, ervaringen en opleiding. In overleg met de client en familie/contactpersonen zullen wij een selectie maken aan de hand van de cv’s en samen de best passende zorgverlener selecteren.

Hoe gaat het na de plaatsing?

Na de plaatsing is het altijd even wennen. Zowel voor de zorgverlener als voor de client. Na twee weken evalueren wij de eerste periode en bespreken we eventuele verbeterpunten. Vervolgens na drie maanden en dan ieder half jaar. Uiteraard kunt u tussen deze periodes door gewoon contact houden met uw klant coördinator.

Hoe selecteren wij de zorgverleensters?

De basis van een succesvolle samenwerking begint bij het werven van zorgverleensters met het juiste profiel en gebeurt op basis van een gedegen selectie en screening. Wij informeren u graag over hun vaardigheden, persoonlijkheid, motivatie, ervaringen en opleiding.

Zowel in Nederland als in omringende EU-landen heeft het 24 Uurs Zorgloket een groot netwerk. Op die manier kunnen wij voor u op zoek naar de meest geschikte zorgverleenster. om aan u de geschikte zorgverleners te presenteren.

In overleg met de zorgbehoevende zullen we een selectie maken aan de hand van de CV’s en gezamenlijk de best passende verzorgster selecteren.

Contracten van de zorgverleensters

De inwonende zorgverleensters zijn in het bezit van Poolse of Portugese arbeidscontracten en voldoen aan de Poolse of Portugese wet- en belastingseisen. Ze zijn in loondienst bij het zorgbureau in Polen of Portugal. Ze zijn dus niet in dienst bij het 24 Uurszorgloket. Wij zijn slechts de bemiddelaar die ervoor zorgt dat u een geschikte zorgverleenster krijgt.

Mocht er geen klik zijn tussen de zorgbehoevende en de zorgverleenster dan zal het 24 Uurszorgloket, in opdracht van de werkgever, uiteraard kosteloos een andere inwonende zorgverleenster verzorgen.

Contact over 24 uurszorg

Wilt u meer weten over de manier waarop wij werken? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via ons contactformulier, 0800-6444444 of info@24uurszorgloket.nl.