Anja Arnts

Anja Arnts

“Eigen regie houden en een keuze hebben”

Mijn naam is Anja Arnts en samen met Anna en Mimi heb ik in 2014 het 24 Uurs Zorgloket opgericht. Na het afronden van mijn studie ben ik 15 jaar lang actief geweest in de bankwereld middels het geven van financiële en vaardigheidstrainingen trainingen. Gedurende die periode heb ik een deeltijdstudie Pedagogiek gestudeerd. Na 15 jaar heb ik de boeg omgegooid en heb ik samen met een vriendin een horeca gelegenheid gekocht.  In deze periode heb ik veel geleerd over de horeca en hospitality, maar een terugkeer naar mijn roots heb ik nooit uitgesloten. Zo ben ik samen met Mimi gastvrijheidstrainingen gaan ontwikkelen en geven. Gedurende die periode zijn Mimi en ik ouderen gaan ondersteunen met het verhuizen van hun vertrouwde woon- en leefomgeving naar een woonzorgorganisatie. Wij ondervonden regelmatig dat ouderen eigenlijk veel liever thuis willen blijven wonen. Dat was voor ons aanleiding om te gaan kijken naar mogelijkheden voor hulpbehoevende ouderen die in hun eigen woon- en leefomgeving willen blijven wonen. Wij zagen dat het concept ‘inwonende zorg’ in Duitsland al lang werd ingezet maar dat dit in Nederland nog maar sporadisch het geval was. Na een juridisch en fiscaal onderzoek en een pilot van een half jaar zijn we het 24 Uurszorgloket gestart. Het maakt mij enorm trots dat wij inmiddels honderden cliënten hebben kunnen helpen met het aanbieden van een Op Maat oplossing van zorg, precies datgene wat we als doel gesteld hadden bij de start van onze organisatie. Binnen het 24 Uurs Zorgloket ben ik verantwoordelijk voor het beleid, organisatorische taken en het team. Het allermooiste van dit werk vind ik dat je mensen blij maakt met de dienst die je levert, het is een soort van wens die je in vervulling laat gaan, mooier werk kan ik bijna niet bedenken. Het belangrijkste aan dit werk vind ik dat we onze cliënten een keuze bieden, kortom eigen regie behouden en zelf kunnen bepalen waar je woont en hoe je de dag invult.